Thursday 10 March 2011

akan datang.....

Terima kasih saya ucapkan kepada semua pengunjung blog ini. Semoga nukilan saya yang tidak seberapa ini memberi faedah kepada semua pembaca. Untuk meluaskan lagi perkongsian ilmu kita,saya bercadang untuk mewujudkan beberapa segmen khas yang saya harapkan menarik untuk diikuti semua. Berikut adalah segmen-segmen yang akan datang insyaAllah :- 



 KULIAH PILIHAN
Video-video kuliah agama dari ulama-ulama dan guru-guru agama yang terpilih akan saya uploadkan supaya dapat kita menonton bersama. Sekiranya diizinkan Allah,saya akan cuba dapatkan sekurang-kurangnya sekali sebulan. Tajuk kuliah merangkumi pelbagai topik seperti ibadah,akidah,isu semasa dan semua topik yang berkaitan dengan Islam.




PAI UNTUK PELAJAR
Antara tujuan saya wujudkan blog ini adalah supaya dapat berkongsi maklumat kurikulum Pendidikan Islam (PAI) bersama pelajar saya. Oleh itu,topik-topik pilihan dari silibus PAI dari kelas-kelas yang diajar oleh saya akan saya masukkan dalam blog ini. Sekiranya ada permintaan untuk topik-topik lain,dialu-alukan semua memberi cadangan.






 ULASAN BUKU
Arwah bapa saya, Allahyarham Razali bin Man pernah berpesan jadikanlah membaca sebagai tabiat. Seboleh-bolehnya bacalah sebuah buku sebulan. Amalan ini saya jadikan rutin semasa di universiti dahulu dan kini walaupun tidak mencapai standard yang dicadangkan beliau,saya masih lagi menaruh minat yang tinggi pada buku-buku ilmiah. Oleh itu,saya fikir elok juga kalau apa yang saya baca dapat saya kongsikan bersama pembaca sekalian dalam bentuk ulasan ringkas.


 
 

IQRA'
Baru-baru ini saya telah berjumpa dengan kaedah pengajian Iqra' secara online. Program ini menarik minat saya dan telah memberi idea untuk wujudkan satu segmen di mana kita boleh berkongsi ilmu berkenaan al-Quran sama ada bacaannya,tafsirnya atau ciri-ciri mukjizatnya.













No comments:

Post a Comment